[linux-programlama] Re: Turkce Ingilizce Dil Secimi

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 27 Apr 2004 - 13:09:11 EEST

Merhaba,

Tue, 27 Apr 2004 12:28:43 +0300 tarihinde "Guray Satici"
<guray@uludag.edu.tr> soyle yazdi:

GS> Bir uygulamada kullanmak uzere PHP ile
GS> Turkce/Ingilizce Dil secimi yaptirmam gerekiyor ...
GS> Yalniz uygulama secimden cok zorlama ile olacak
GS> Yani TR dan girenleri zorunlu sekilde Turkce sayfalara
GS> yurt disindan ziyaret edenleri ise Ingilizce/Rusca sayfalara aktarmam
GS> gerekiyor ...
GS> IP bazli bi sinirlama yapmam gerektigi kanisindayim ...
GS> Bu konuda calisma yapmis olan arkadaslar var ise veya bu konu hakkinda
GS> en azindan bilgi sahibi olan arkadaslarla irtibata gecerek bilgi
GS> paylasiminda bulunmak istiyorum ...
Kisinin web istemcisindeki dil secimine gore secim yapilsa?

Isletim sistemleri kurulum sirasinda secilen ulke/kurulum diline gore
istemcinin dil secimini de ayarlarlar genelde. O nedenle Turkce gormeyi
tercih eden bir kisinin web istemcisi de muhtemelen Turkce'ye ayarli
olacaktir. Bircok web sitesi (or: Google) bu sekilde secim yapiyor.

Istemcideki dil secimi degiskenine $_SERVER[HTTP_ACCEPT_LANGUAGE] olarak
ulasabilirsiniz.

                               Doruk

Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694