[linux-programlama] Re: PTHREAD Hakkında

From: Bora Şahin (borasahin@netone.com.tr)
Date: Sun 18 Apr 2004 - 13:00:08 EEST

SLmLar Umut,

Sunday, April 18, 2004, 1:17:45 AM, you wrote:

Bora>> Semaphore ile veri paylaşılmaz.
Bora>>
Bora>> Niye global değişken kullanmıyorsun? İki thread de stack hariç aynı adres alanını paylaşıyor...

U> Selamlar Bora Bey,

U> Semaphore ile veri paylasilmayacagini ben de biliyorum :)
U> Ama dikkat edersen shared memory ve semaphore diyorum (veya degil)

"message queue ya da semaphore kullanabilirsiniz..." demişsin. Shared Mem filan değil. "ya da"nın
anlamı birbirinin yerine geçebilen demek. Ne anlamalıyım sence? İkisini aynı kategoriye koymuşsun.
Message queue ve smaphore desen tamam...

U> Thread'in birisi shared memory'i hazirlar, semaphore ile digerine bildirir.
U> Diger thread, hazir sinyalini aldigi shared memory icinden veriyi okur.

Thread'ler aynı adres alanını paylaşıyor niye shared mem'e ihtiyaç duydunki? Zaten thread'lerin
amaçlarından biri de bu değil mi? Semophore ile bildirme filan yapılmaz.

U> Diger thread shared memory hazir olmadan okumaya kalksa ne olur du?
U> (Data consistency)

Thread'ler arasında bunu çözmenin başka yolları var. Pthread kütüphanesinde belirtilmiş.

U> Aslinda message queue daha emniyetli bir cozum olur. threadler
U> kendi arasinda mesajlasabilir. Sanirim GRAY'in bu konuda oldukca
U> iyi bir IPC kitabi vardi. Ornek kodlar da var icinde....

Bence sen önce process/thread modelinin ne demek olduğunu öğren, sonra IPC'ye bak... Bu konudaki en
kapsamlı kitapta Stevens'ın(Allah rahemt eylesin) Unix Netowk Programming Volume-2'sidir.

U> Global degisken kullanmak tek basina emniyetli bir cozum olmaz bence.

Gereklilikleri sağlarsan olur...

--
Bora Şahin
borasahin.port5.com