[linux-programlama] Re: PTHREAD Hakkında

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sun 18 Apr 2004 - 01:17:45 EEST

Bora> Semaphore ile veri paylaşılmaz.
Bora>
Bora> Niye global değişken kullanmıyorsun? İki thread de stack hariç aynı adres alanını paylaşıyor...

Selamlar Bora Bey,

Semaphore ile veri paylasilmayacagini ben de biliyorum :)
Ama dikkat edersen shared memory ve semaphore diyorum (veya degil)

Thread'in birisi shared memory'i hazirlar, semaphore ile digerine bildirir.
Diger thread, hazir sinyalini aldigi shared memory icinden veriyi okur.

Diger thread shared memory hazir olmadan okumaya kalksa ne olur du?
(Data consistency)

Aslinda message queue daha emniyetli bir cozum olur. threadler
kendi arasinda mesajlasabilir. Sanirim GRAY'in bu konuda oldukca
iyi bir IPC kitabi vardi. Ornek kodlar da var icinde....

Global degisken kullanmak tek basina emniyetli bir cozum olmaz bence.

Saygilar.
Umut Demirhan.

dangerous content, and is believed to be clean.