[linux-programlama] Re: PHP ile uzak Oracle db'ye Ulasmak

---------

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Thu 01 Apr 2004 - 03:19:43 EST

    Sevgili arkadaşlarım,

    Bu konuda daha öncekileri daha okumadım ama son iki mail ilginç geldi.
    Sizden eğer bir yere 11.5 metre uzunluğunda bir konteyner götürmeniz
    istenirse onu da Anadol la mı götüreceksiniz ? Yapılacak işin ne olduğu,
    database den neleri yapmasının istendiği, geliştirme ekibinin muhteviyatı vs
    bilinmeden,, yani ne taşınacağını bilmeden yorum yapmak çok tuhaf geliyor
    bana. Belki de sadece adres/etiket olayıdır :) Bilmiyorum ama belki de bir
    erp projesinin uzantısıdır.. Karşılaştırılan veritabanlarının da sınıf
    olarak benzer sınıfta olmalarında yarar var. Sınıf ise özellikler
    kümeleriyle ayrılıyor. Hızlı çalışması ve az kaynak tüketmesi yapılan iş
    için iyi bir alternatif olduğunu mu gösteriyor ? İhtiyaca göre seçim
    gerekiyor diye düşünüyorum. Belki daha az CPU kullanabilen ve kolay
    yönetilebilen (yönetmekten kasıt da açıklanmalı aslında) bir sistem uzun
    vadede çok yüksek sahip olma maliyetine neden olabilir.

    Uygulamaya yön verirken iyi bir bakış açısı yakalamak gerekir, bu ise
    uygulama bileşenlerini (yapılacak iş, yapacak kişiler, bütçe) iyi bilmekle
    olur. Bunlardan sadece birisini yada birkaçını bilerek isabetli bir seçim
    yapmak mümkün değildir.

    Sevgiler,

    Dogan.