[Linux-sunucu] trafik kontrolü ve and sinirlama

From: Dinçer Çelik (dincer@normbilisim.com)
Date: Sat 24 Sep 2005 - 13:16:24 EEST

yaklasik bir senedir standart bir linux masaüstü kullanicisiyim. linuxu
bugüne kadar hep php ve mysql web islerim icin kullandim. yavas yavas
sunucularada merakim basladi ve kendimi gelistirmeye basladim. daha
dogrusu gelistirmek istiyorum...

su siralar altindan kalkamadigim tek sorun trafik kontrolü. 256k adsl
baglantim var ve hiz sorunlari yasamaya basladim. degisik linux
dagitimlarini denemek icin sürekli ftp'lerden download icerisindeyim, is
yerinden evdeki bilgisayara baglanmak icin ftp ve ssh kullaniyorum. evdeki
bilgisayar sürekli download yaptigi icin is yerinden baglanip dosya
cekerken büyük sorun yasiyorum. bandwidth kontrolü icin trickle
kullaniyorum fakat artik trickle'dan vazgecmek istiyorum. arastirdim ve
cbq.init ve hbt.init scriptlerini buldum. fakat denemelerim sonuc vermedi.
tc kullanarak kendi scriptimi yazmak ve kullandigim portlarin giris cikis
limitlerini belirlemek istiyorum. örnek vermek gerekirse ftp girisleri
maksimum 10k alsin, cikislar ise 5k...

elinizde bu konu ile ilgili anlayabilecegim basit scriptler var ise ve
paylasabilirseniz cok sevinirim. simdiden tesekkürler.