Re: [Linux-sunucu] Squid + msn

From: Huzeyfe Onal (huzeyfe.onal@gmail.com)
Date: Tue 13 Sep 2005 - 14:24:48 EEST

MSN'i Squid ile transparan sekilde kullanamazsiniz . MSN yasaklama ve
izinleri icin sadece iptables'i kullanin. Once msn'e izin verdiginiz
ipleri hedef port 1863 olacak sekilde natlayin. Sonra digerleri icin
gelen istekleri bos bir porta yonlendirin..

iptables -t nat -A POSTROUTING -o ethX -p tcp --dport 1863 -s
IP_adresi -j SNAT --to-source .dis_ip
iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport 1863 -j REDIRECT
--to-port bos_bir_port

gibi...

13.09.2005 tarihinde Ercan Istek <ercan@eryaz.net> yazmýþ:

> msn i istedigim kisilere acmak icin asagidaki islemleri uyguladim ama
> baglanamiyorlar sorun nedir ?
>
> iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport 1863 -j REDIRECT
> --to-port 3128
>
> /etc/squid/squid.conf
>
> acl Safe_ports port 1863
>
> acl msn src 192.168.1.5
> acl messenger rep_mime_type -i ^application/x-msn-messenger$
>
> http_access allow messenger msn

Huzeyfe ÖNAL
---
First Turkish Qmail book is out! Go check it.
Duydunuz mu! Turkiye'nin ilk Qmail kitabi cikti.
http://www.acikakademi.com/catalog/qmail/