Re: [Linux-sunucu] mysql 4.1.XX de iso-8859-9 karakter seti kullanımı?

From: S.Çağlar Onur (caglar@uludag.org.tr)
Date: Fri 09 Sep 2005 - 17:34:20 EEST

Selamlar;

Cuma 9 Eylül 2005 00:35 tarihinde, Devrim GUNDUZ şunları yazmıştı:
> Hımm ilginç. Bilmediğimden soruyorum: Şimdi ben PostgreSQL'de UTF-8'de
> düzgün sıralayabiliyorum o "destek veremeyen dağıtım"lardan birisinde.
> glibc 2.3.4+ ile sorun kalmadı. E o zaman sorun nerede?

Ben hiçbir dağıtıma "o destek vermiyor" demedim ya da özel bir dağıtımı işaret
etmedim ama dağıtımlarla birlikte gelen paketlerin çoğunun dilimiz ile
sorunları var/dı bir kısmının halen var.

PostgreSQL bilmem ben, hayatımda iki kere SELECT cümlesi yollamışımdır
kendisine o kadar, ama bu sorunu yanılmıyorsam (emin değilim hatta sadece
fikirliyim) Enver eski sürümlerde çözmüştü.

Onun için nasıl çalışır, daha önce nasıldı, şimdi nasıl konuları hakkında en
uzak bir fikrim yok.

> $ ls|sort

Bu çıktıyı sistem yerelin tr_TR.UTF-8 iken aldığını varsayıp devam ediyorum...

> Sorun MySQL'de değil de nerede yani şimdi? MySQL sıralama desteğini
> işletim sisteminden almıyor diye biliyorum (almıyor hala, değil mi?) ...

MySQL kendi string işlemleri için kullandığı fonksiyonları yanında taşıyor
fakat bunları platform bağımsızlığı için wrapper olarak kullanırken gerçekte
glibc kullandığını hatırlıyorım (kesin konuşmak için koda bakmak lazım).
Sanırım bu benim makinamda düzgün çalışırken sende çalışmamasını açıklıyor,
MySQL kurarken özel hiçbirşey yapmadım çünkü, aldım, derledim, kurdum...

Ama sen diyorsan ki bende de sorun yok, o zaman belki sadece config problemi
çekiyorsun, ya da dağıtımınla gelen MySQL'de bir problem var ya da dediğin
gibi bir MySQL bugına takıldın kaldın.

Ama bu sorunda o dağıtımın sorunu, eğer MySQL düzelttiyse (ki _eğer vardıysa_
düzeltmiş ki bende çalışıyor) yamayı alıp paketlemek ve kullanıcılarına
sunmak kullandığın dağıtımın, bulduğun bu hatayı rapor etmek ise senin
sorumluluÄŸun.

> Bir de bu Türkçe yerelinde UTF-8 desteğini vermek "bizim" işimiz,
> dağıtımların ne "suçu" var ki?

Anlamadığım bir nokta var ve hep seninle bu noktada karşı karşıya geliyoruz
nedense, uygulamaların çoğunun dilimiz ile ilgili bir sorun olmadığını mı
düşünüyorsun? Ya da benim mesela çoğu soruna bu dağıtımların sorunu dememin
irite edici ya da yanlış olduğunu mu?

Bu sorunun "bizi [Türkiye'de ki Linux kullanıcılarını]" ilgilendirdiğine
katılıyorum hem de sonuna kadar. Ama ne yazık ki mesela senin PgSQL'deki gibi
bir projenin parçası olup kullandığı (tükettiği) oranda veren (katan)
kişilerin sayısı benim bakış açımla 2 elin parmaklarını geçmiyor ve sorunlar
"onların" sorunu olarak kalıyor...

Saygılar

--
S.Çağlar Onur <caglar@uludag.org.tr>