[Linux-sunucu] squid banwith

From: Tolga Cengiz (tolga@alanyatirim.com.tr)
Date: Thu 08 Sep 2005 - 15:29:25 EEST

selamlar redhat 9.0 üzerinde squid sunucuda banwith kýsýtlamasý için bir rule yazýyorum ama iþe yaramýyor istediðim 3 tane grup olsun sinirsiz grubunda herhangi bir sýnýrlama olmasýn 512K grubunda 512K'ya kadar download yapabilsin 256K grubu ise sadece 256K hýzýnda download yapabilsin aþaðýdaki satýrlarý squid.conf umun içine ekliyorum fakat sadece 256K daki ipler 256K çekebiliyor diðer sinirsiz ve 512K gruplarýndakiler sýnýrsýz download yapýyolar bu arada bu yöntem aslýnda sadece webte geçerli ben tüm internet trafiðinde bu iþi yapmak istiyorum ve bu þekilde gruplara bölerek yapmak istiyorum ve araþtýrmalarým sonucu http://www.roback.cc/howtos/bandwidth.php#Setting_Bandwidth bu þekilde bir site buldum fakat tam olarak anlayamadým daha önce bunu yapmýþ olan varsa biraz anlatabilirse sevinirim..

acl sinirsiz src "/etc/squid/sinirsiz"
acl 512K src "/etc/squid/512K"
acl 256K src "/etc/squid/256K"
delay_pools 2
delay_class 1 2
delay_parameters 1 -1/-1 64000/64000
delay_access 1 allow 512K !256K !sinirsiz
delay_class 2 2
delay_parameters 2 -1/-1 32000/32000
delay_access 2 allow 256K !512K !sinirsiz

      Tolga Cengiz
      Alan Yatirim Menkul Degerler A.S.
      Network & Security Administrator
      Direct : 0 212 350 08 00