Re: [Linux-sunucu] mysql 4.1.XX de iso-8859-9 karakter seti kullanımı?

From: S.Çağlar Onur (caglar@uludag.org.tr)
Date: Thu 08 Sep 2005 - 13:55:34 EEST

Saygılar;

Perşembe 8 Eylül 2005 13:42 tarihinde, Devrim GUNDUZ şunları yazmıştı:
> MErhaba,

> Pek güncel olmayan bir bilgi vereyim size (2-3 haftalık).
>
> Red Hat, dolayısıyla CentOS ve Fedora Core içinde gelen MySQL
> paketlerinin içinde Türkce sorunu var, evet. Sorun MySQL'in imiş. Bunun
> için yamayı da hazırlamış, ancak henüz ana koda eklenmemiş diye biliyorum.
> Ama işte bundan pek emin değilim. Biraz araştırmanız gerekebilir.

Sorun mysql'de değil, dilimiz için düzgün UTF-8 desteği veremeyen
dağıtımlarda.

> Bu arada aslında girdiğin iz bilgiler düzgün tutuluyor, ancak
> görüntülemekte birtakım sorunlar yaşıyorsunuz.
>
> Bunlar düzeltilebiliyor my.cnf ile biraz oynayarak ama sıralama sorununa
> biz çare bulamadık.

http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/blog/?file=Birseyi_Dogru_Yapin.blog
cevaben yazdığın
http://www.gunduz.org/blog/index.php?m=07&y=05&d=06 [MySQL'deki Türkçe
sorunumuzu çözdük] girdindeki gibi demek ki pek çözülememiş bu problem?

Saygılar

--
S.Çağlar Onur <caglar@uludag.org.tr>
http://cekirdek.uludag.org.tr/~caglar/