Re: Ynt: Re: [Linux-sunucu] ADSL modemi Bridge modda çalıştırmak

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Fri 21 Oct 2005 - 00:15:56 EEST

Evet, o zaman bridge yap demis olabilirim, olmayabilirim de :)
Hepimiz yasayarak ogrenen insanlar degil miyiz, Turk tipi :)

- O anki baglanti hizini gormek icin iptraf ise yarayan bir arac.
- Dansguardian, squid ile beraber calisan hizli ve basarili bir arac.
Ama zaten MEB bu isi yapiyorsa kaynak israfina sebep olur.
- Squid tek basina "latency" verebilir ve ozellikle yogun kullanimda
temizlik olmasi acisindan restart isteyebilir (17 gun once restart
etmisim squid'i en son) ama bant genisliginin dusuklugunu gozonunde
bulundurunca kazandiracagi bantgenisligi bu gecikmeyi telafi edecektir.
- iptables ile interneti dagitmanin performansini ancak hizli bir
internetiniz
varsa hissedebilirsiniz
- squidguard'dan cikis icin yapilacaklari bilsem bile burada aciktan
vermezdim. bilmedigim icin ozelden mail atip sormaniza da gerek yok :)
Ama her sistemin acigi olacaktir, onemli olan nasil kuruldugunu, nasil
bir konfigurasyonla calistigini bulmak. Ipucu olmasi acisindan SSL
kullanan proxy siteler squidguard'i icerik olarak asacaktir ama
bantgenisligini
olumsuz etkileyecek ve her zaman "public" bir HTTPS proxy bulmaniz
mumkun olmayabilecektir.
- squidguard disinda TPC/IP trafigi bazinda bir sinirlama var mi?
Eger yoksa kendiniz de baska yollar bulabilirsiniz. Eger sinirlama varsa
yapacak fazla bir sey olmayabilir. Okula kacak ADSL aboneligi alin :P

Kolay gelsin...