Re: [Linux-sunucu] Re: cok garip bir durum cözdüm :)

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Sun 13 Nov 2005 - 22:58:25 EET

Sun, 13 Nov 2005 21:54:53 +0000 tarihinde Atif CEYLAN
<atifceylan@gmail.com> yazdi:

> aklınızda bulunsun eğer host kısmına ip yazsanızda çok yavaş bağlanan
> bir mysql sunucunuz varsa sebebi /etc/resolv.conf tur.
Genellikle soylediginiz sadece MySQL icin degil, tum sunucular icin
gecerli.

> ama name server ile ip nin alakasını anlayabilmiş değilim doğrusu.
IP'den isim kaydini cozmeye calisiyor, bunun icin de DNS sunucuya
baglanmaya calisiyor.

Hemen her servis icin bunu kapatmanin bir ayari olur. MySQL icin
--skip-name-resolve parametresi ile calistirmak isi gorur.

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693