Re: [Linux-sunucu] (konu yok)

From: Bekir SONAT Cortex (cortexbs@yahoo.com)
Date: Wed 25 May 2005 - 16:49:22 EEST

Olcay,

Server icin debian'in daha guvenli oldugunu
dusunuyorsan -ki buyuk ihtimal oyle- Libranet'i
deneyebilirsin.. 2.8 surumu ucretsizdi galiba.. Update
etmek istediginde debian ve libranet paketlerini ortak
kullanarak internetten zahmetsizce indiriyor. Ben
cocuklarin fotograflarini yayinlamak gibi bir hobi
icin evdeki adsl hat uzerine web server kurmak icin
denemistim, garip bir sekilde hic sorunsuz kuruldu ve
15 dakika sonra yayina gecti. Cok da az yer kapliyor.
E bari x-server da kur da bakayim su fansiz via
islemcinin performansina deyince geleneksel debian
x-server debelenmelerine basladi. Uzulerek sildim..
CD'sini bir daha kullanmak uzere emniyetli bir yere
kaldirdim..

Server icin cok acelen varsa Easilix'i de
deneyebilirsin. bir-iki kullanici icin free galiba..
Yapilandirmasi cok kolay, eger windoze camiasindan
geliyorsan. Mail-Antivirus taramasi bazen deli ediyor
bizi ama memnunuz isyerinde.. klavyesini - monitorunu
soktuk, aylardir varligini bile unuttuk.

Onun haricinde server icin Slackware'i kullanmani da
siddetle tavisye ederim. Ama DNS - FTP serverlari
falan biraz demode gelebilir.. Vaktin - ilgin ve
sabrin ve ingilizcen varsa kaynaktan derleyerek falan
cok saglam bir hizmetcin olabilir. Once kurup, sonra
ogreniyorsun..

Ben bir de Gentoo'yu server isinde denemek
istedigimden elimi surmedim slackware'i guncelleme
islerine..Bir de gcc yapilandirmasinda bir sorun
vardi Slackware 10.0 surumunde.. Gentoo daha da
moduler ve tasarruflu bir kurulum sagliyor. Ustelik
kendi hizmetci makinanin donanimina uygun bir kernel
derlemesi ile daha da performans ekleyebilirsin. Ama
girismeden once hayli bir okumanda ve kurulum
belgelerini yazicidan dokturmende fayda var.. Yani
once ogrenip sonra kuruyorsun..

Notebook'lara gelince.. Gercekten en belali parcalari
Güc yönetimi - hibernasyon. Ben hep XP icin uretilmis
IBM notebooklarda denedim Linuxları ve hic basarili
olamadim. Ama uzulmedim , cunku zaten XP home yerine
pro kurdugumda da calismaz hale gelmisti :)

Knoppix'i harddisk'e kurmayi pek tavsiye etmiyorlar.
Gercekten de canli CD icin bir saheser o, birak oyle
kalsin..

Kolay gelsin.. Bekir SONAT