[Linux-sunucu] q-mail e-postayı alıp bir kopyasını başka bir sunucuya yönlendirme

From: Özgür ÖZASLAN (ozguro@ins.itu.edu.tr)
Date: Mon 23 May 2005 - 11:29:31 EEST

Merhabalar,
qmail + vpopmail ile çalışan sistemimde mevcut kullanıcılara gelen bir
e-postayı alıp sonra aynı e-postayı başka bir sunucuya aynı e-posta
kullanıcı ismine (farklı domain uzantılı) göndermem mümkün mü? Amacım
mail1.domain.com e-posta sunucumun kullanici@mail1.domain.com şeklinde gelen
e-postayı alıp bir kopyasını da kullanici@mail2.domain.com' a göndermesi.
mail2.domain.com sunucum exchange ve bu sistemden qmail'e geçmek istiyorum.
Kullanıcılar mevcut durumda exchange sunucuyu kullanıyorlar. E-posta kaybı
yaşamamak için 1-2 ay süre ile iki sunucuyu kullanmayı düşünüyorum ve bu
süre sonunda exchange sunucuyu tamamen iptal edeceğim. Bu mümkün mü? Ya da
bu geçişi e-posta kaybı yaşamadan (yani exchange sunucumdaki tüm kullanıcı
e-postalarını qmail sunucuma alma) yapmamın başka bir yolu var mı?
Önerileriniz için şimdiden teşekkürler...

Özgür ÖZASLAN
http://ozaslan.ifbim.itu.edu.tr

" Teknoloji değişir, aslolan insandır! "