[Linux-sunucu] Courier-imap POP3 Auth. method seçimi

From: Tolga Han Cerit (tolgahan.cerit@comsat.com.tr)
Date: Mon 02 May 2005 - 14:57:16 EEST

Merhaba,

Makinemde SuSE 9.2'de Postfix 2.1.5-3.1 + Courier-imap 3.0.7-3.3 yüklü.
Virtual Domain Hosting yapmak istiyorum. POP3 authenticaiton'ı userdb ile
çalıştırmak istedim. localhost 110'a telent çekiyorum fakat login failed
cevabı alıyorum.

telnet localhost 25 ile sanal kullanıcılara mail atıyorum. Maildir
klasörlerini de postfix yarattı. Mailler kullanıcıların new klasöründe
duruyor.

userdb için uid=5000, gid=5000 olan bir kullanıcı tanımladım. Kullanıcılarımı
userdb'ye girdim. makeuserdb ile userdb.dat dosyasını oluşturdum.
Kullanıcının ev dizinini /var/mail/vhosts olarak tanımladım. Hem clear hem
md5 ile şifrelerini girdim, ama yetkilendirme başarılı olmadı.

Sanırım userdb authentication desteği ile derlenmemiş, google'dan da aradım
konuyu. Yetkilendirme için debug=2 yaptım. Loglarda sadece yetkilendirmenin
yapılamadığı yazıyor.

Başka bir yetkilendirme yöntemi daha iyi olur mu? Nasıl bir debug yöntemi
uygulayabilirim?

Teşekkürler.
Tolga Han Cerit