Re: [Linux-sunucu] cluster

From: Umut (linuxlist@gmail.com)
Date: Wed 23 Mar 2005 - 11:12:45 EET

Bir e-ticaret sitesi için 2 katmandan bahsedebiliriz:

1. Web sunucu (php dahil)
2. Veritabanı

Dolayisiyla ikisini ayri ayri dusunmek zorundasiniz.

Veritabani icerisinde tuttugunuz bilgiler dinamik. Dolayisiyla
MySQL icin replication cozumlerine ihtiyaciniz olabilir. Bu [1]
adreste ornek bir kurulum var. Google size yol gosterecektir.
PHP scriptlerinizde basit bir if yapisi ile hangi sunucuyu
kullanacaginizi secebilirsiniz o anda...

Web sunucu icindeki bilgileriniz statik (olsa iyi olur) Dolayisiyla
basit bir heartbeat sistemi bu isinizi de gorecektir. Size dusen
bir sunucudaki statik dosyalari degistirdiginizde digerindekileri
de degistirmeniz olacaktir.

Teorik olarak 2 sunucu ile bunu saglayabilirsiniz. Ama sunucu
uzerindeki baska servisler varsa bunlarin da yedeklenmesi
icin gerekenleri yapmalisiniz. Ornegin DNS de ayni sunucu
uzerindeyse o zaman backup-slave DNS kurulumu yapmaniz
menfaatiniz icabi olur.

Aklima gelenler boyle. MySQL'i tecrube ettim ama apache+php'nin
heartbeat calismasini denemedim, basarili olursaniz mini bir
kurulum log'u makbule gecer.

Saygilar.

[1] http://www.karkomaonline.com/article.php?story=2004012416185184