Re: [Linux-sunucu] sunucu kurulumu

From: Dogan Zorlu (doganzorlu@doganzorlu.com)
Date: Wed 16 Mar 2005 - 14:19:19 EET

Selam,

Bu konuda en iyi kaynak genellikle HOWTO dökümanlari ve ilgili ürünlerin
sitelerinde bulunuyor. Bu anlamda;

etki alani sunucusu: dns (bind www.isc.org, djbdns www.djbdns.org digerleri)
windows için file server/print server/domain server: smb (samba
www.samba.org)
e-mail kutusu için: pop3 ve imap (courier http://www.courier-mta.org/imap/,
cyrus http://asg.web.cmu.edu/cyrus ve digerleri)
e-mail delivery için: smtp (postfix www.postfix.org, qmail www.qmail.org ve
digerleri)
web için: apache www.apache.org
internet proxy: cache/proxy (squid www.squid.org)
içerik filtresi: dansguardian www.dansguardian.org
antispam: spamassassin www.spamassassin.org
antivirus: amavis www.amavis.org, clamav www.clamav.net
database: mysql www.mysql.com, postgresql www.postgresql.org

bunlar ilk anda akla gelenler... Su günlerde moda olan servisler bunlar. Iki
tip kurumsal talep var;

- Internet Sunuculari
- DataCenter Sunuculari

DataCenter ve uygulama yazilimi dediginizda is biraz degisiyor. Misal X
firmasi DB ve Application Server larini Linux a tasiyacak üzerinde Oracle
Application ve DB server var ve cihazlar X marka özel donanimli (array,
cluster kurulumu, extreme donanimlar gibi özel alanlar) vs gibi bir boyuta
ilerleyince bunu sadece howto okuyarak yapmak biraz zor. Bu asamada maalesef
listede zaman zaman ukala diye nitelenen, yillar içinde oldukça degisik
deneyimler yasamis, Linux kernel ini basindan beri izleyegelen arkadaslara
ihtiyaç oluyor. Bir çirpida bu tip sistemlerin sorunlarini tespit edip
giderecek konuma ulasmak zor.

Simdiden kolay gelsin,