[Linux-sunucu] smbmount / AD

From: Selcuk Demirci (demirci_selcuk@yahoo.com)
Date: Fri 04 Mar 2005 - 01:52:12 EET

selamlar,

FC2 üzerinde samba 3.x ile Linux'u AD'ye ekledim. pam.d dizinindeki kde3 dosyasinda gerekli degisiklikleri yaparak AD'de bulunan kullanici hesabiyla sisteme log olabiliyorum. domain icindeki tum makineleri smbtree ile gorebiliyorum. sorunum su;

smbmount ile ag uzerinde erisim haklari duzenlenmis bir paylasima erismek istedigimde benden sifre istiyor. Sifre girdigimde erisebiliyorum.

smbmount //server/paylasim ./deneme
password:

kerberos ticket'im var. cunku smbclient ile ayni paylasima sifre girmeksizin erisebiliyorum.

smbmount'un "-o krb" biciminde kullanilan bir parametresi var. Ancak sorunu cozmedi.

anladigim kadariyla smbmount bu tur bir seyi desteklemiyor. bu durumda domain uzerinde yetkim olan bir paylasima sifresiz erisim icin yapilabilecek birsey var mi? grafik ortamda calisan bir smb client ile deneme yapmadim. bu durumla karsilasan ya da bir önerisi olan var mi?

simdiden tesekkurler.