Re: [Linux-sunucu] web ve mail server

From: Guray SATICI (guray.satici@gmail.com)
Date: Wed 02 Mar 2005 - 09:42:03 EET

On Wed, 02 Mar 2005 07:33:58 +0000, yunus GÜMÜ? <yunusgumus@hotmail.com> wrote:

> 1024 K adsl bağlantım var, static IP'im var.
>
> Web ve Mail server kurabilirmiyim. 500 kiÅŸiye mail adrsi vereceÄŸiz. Ne kadar
> kullanışlı olur.

Web sunucu olarak calismasinda pek sorun yasamazsiniz ama Mail sunucu
olarak sorunlar yasarsiniz. DSL IP leri bazi Black List lerde mevcut
oldugundan, bu Black Listleri kullanan sunuculara mail
gonderemezsiniz.

arti 1 Mb lik bir hattin 4 te biri upload olarak dusunuldugu zaman 500
kisinin email hizmetinde de bazi aksamalar meydana gelebilir. Ayrica
bunun yaninda Web sunucunun calistigini da dusunursek ..

Aslinda DSL hatlar sunucu amacli kullanima yonelik degil. Ama yine de
cok onemli degilse kullanilabilir.

Bir de DNS isini bir sekilde cozmeniz gerekiyor. Makineniz uzerinde
calistirmanizda soz konusu olabilir.

Iyi calismalar ...