[Linux-sunucu] qmail'de bos icerikli eposta problemi

From: Hakan POLATKAN (hakan@soulmaster.org)
Date: Tue 01 Mar 2005 - 23:15:52 EET

Merhaba,
Debian GNU/Linux 3.1 ustunde qmail denemeleri yapiyorum. qmail-scanner
kullaniminda gelen epostalarin iceriginin bos olmasi durumu ile karsilastim.

Sistemde asagidaki uygulamalar kurulu durumda...

ucspi-tcp_0.88-9_i386
qmail_1.03-36
vpopmail-5.4.0
courier-authlib-0.54
courier-imap-4.0.1
spamassassin_3.0.2-1
razor_2.670-1
pyzor_0.4.0.0-9
dcc(client/common)_1.2.66-1
maildrop_1.5.3-1.1
clamav(base/daemon/freshclam)_0.81-2
qmail-scanner_1.25

Qmail ve ilgili uygulamalarin kurulumu icin Serdar Bey'in dokumanini [1] takip
ettim. Kurulum ve yapilandirma ile ilgili olarak hicbir yerde sorun
yasamadim.

qmail-scanner devrede degilken epostalar sorunsuz bir sekilde alinip,
gonderilebiliyorlar. qmail-scanner devre ise epostalarin subject ve body
kisimlari bos gorunuyor. Headerleri incelemedigim surece de nereden geldigini
goremiyorum.

qmail-scanner devre disi iken /etc/tcp.smtp dosyasi asagidaki gibi...

127.:allow,RELAYCLIENT=""

qmail-scanner devrede iken /etc/tcp.smtp dosyasi...

127.0.0.1:allow,RELAYCLIENT="",QMAILQUEUE="/usr/sbin/qmail-scanner-queue.pl"
:allow,QMAILQUEUE="/usr/sbin/qmail-scanner-queue.pl"

Iki durum arasinda gecis yaparken
"tcprules /etc/tcp.smtp.cdb /etc/tcp.smtp.tmp < /etc/tcp.smtp" komutunu
kullanip, degisiklikleri aktif ediyorum. Daha sonra tcpserver ve qmaili
yeniden baslatiyorum.

Cesitli dosya/dizin izin haklarini, yapilandirma dosyalarinin iceriklerini
inceledigim dokuman(lar) dogrultusunda kontrol ettim. Hataya rastlayamadim.
Zaten qmail konusunda da bilgim yok. Ne derece hata yakalayabilirim
bilmiyorum :)

Bu arada log dosyalarinda da biraz gezindim.

/var/log/mail.log dosyasindan alinti... (qmail-scanner aktif)

spamd[885]: connection from localhost.localdomain [127.0.0.1] at port 32772
spamd[885]: handle_user: unable to find user 'hakan@soulmaster.org'!
spamd[885]: Still running as root: user not specified with -u, not found, or
set to root. Fall back to nobody.
spamd[885]: checking message
<20050301153547.23550.qmail@web50407.mail.yahoo.com> for
hakan@soulmaster.org:65534.

Gelen epostalara ait tarama bilgilerini /var/spool/qmailscan/mailstats.csv
dosyasinda gorebiliyorum. (hangileri temiz, hangileri viruslu, hangileri spam
vs. seklinde...)

qmail-queue.log dosyasinin bir ornegi de [2] adresinde bulunuyor.

Sorunu tam olarak anlatamadiysam, yardimlarinizla anlatabilir ve sonrasinda
biraz da aydinlanabilirim diye dusunuyorum.

Sonuc olarak bu sorunun, mumkunse nedenini ve cozumunu ogrenmeyi isterim.
Yardimci olabilecek arkadaslara simdiden tesekkur ederim.

Saygilarimla,
Hakan POLATKAN

[1]
http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge-qmail-vpopmail-spamassassin-antivir-squirrelmail.html