Yanıt: Re: [Linux-sunucu] Dns ve hosting işlemleri

From: savran (isavran@yahoo.com)
Date: Sun 26 Jun 2005 - 17:28:32 EEST

sayın Aykut bey,
cevap verdiginiz için teşekkür ederim ama bir iki
noktayı tam anlamak istiyorum

### sabit ip adresleri
> öncelikle bilgisayarının 1 sabit ip ye sahip
> olması ve bu ip numarasının da
> C sınıfında olmaması lazım (192.168.0.13) gibi
>
> dns kurdugun bilgisayar diyelim ki 195.174.118.130
> gibi bir ip adresine
> sahip ve bu ip adresi sabit olduğu düşünülürse
> öncelikle bu ip adresi için
> bi NS kayıdı yaptırman gerekiyor
###

simdi 192.168.0.13 ip numarası ic agda bulunan dns
sunucumun adresi
ve dış agdaki (internette) ip numaram ise
195.174.118.130 (anladıklarımı yazıyorum).

### NS kaydı
> öncelikle bi domain alınır domainimiz deneme.com
> olsun deneme.com domainini
> aldığın firmadan
> ns1.deneme.com 195.174.118.130
> ns2.deneme.com 195.174.118.130
> kayıtlarının yapılması için başvuru yaparsın
> 1 gün içinde bu kayıtlar
> yapılır bazen 2 gün sürüyor
###

alan adını aldıgımız firma NS kaydı icin bizden
belli bir meblag taleb edecek degilmi?

### yeni alan adı almak ve hosting servisi vermek
> daha sonra
>
> aldıgın bütün domainlerin DNS sunucu ayarı
> bölümünde ns1 ve ns2 kısımlarına
> kendi dns sunucunun adreslerini yazarsın
###
bu domainleri yine deneme.com aldıgım hosting
firmasından mı alacam yoksa baska firmalardan da
alabilirmiyim?

aracı bir hosting firması olmadan deneme12.net alan
adını nasıl alabilirim ve dns sunucusunun
ns1.deneme.com olduğunu nereden kaydedebilirim. kok
sunuculara yani(en çok merak ettiğim konuda bu)?

DNS servisinin çalışma mantığına göre net alan
adı ilk once kok sunucularda sorgulanacak ve net
uzantılı siteler bakan kok sunucu deneme12.net adlı
sitenin ns1.deneme.com üzerinde tutulduğunu
istektebulunan bir istemciye bildirecek ve benim dns
sunucuma yonlendirecek.

###
> daha sonra
>
> kendi sunucuna senin makinana yönlenen her domain
> için DNS kayıdı yaparsın
> web sunucunda bu domainler için gerekli virtual
> host tanımlamalarını da
> yaparsan
> herkes senin sunucundaki web sayfalarını
> görebilir
###
bunları apache conf (httpd.conf) dosyasında ve
named.conf dosyalarında yapıcam herhalde