Re: [Linux-sunucu] Dns ve hosting işlemleri

From: Aykut ARDIÇ (linux@fuardunyasi.com)
Date: Sun 26 Jun 2005 - 15:59:15 EEST

öncelikle bilgisayarının 1 sabit ip ye sahip olması ve bu ip numarasının da
C sınıfında olmaması lazım (192.168.0.13) gibi

dns kurdugun bilgisayar diyelim ki 195.174.118.130 gibi bir ip adresine
sahip ve bu ip adresi sabit olduğu düşünülürse öncelikle bu ip adresi için
bi NS kayıdı yaptırman gerekiyor

öncelikle bi domain alınır domainimiz deneme.com olsun deneme.com domainini
aldığın firmadan
ns1.deneme.com 195.174.118.130
 ns2.deneme.com 195.174.118.130
kayıtlarının yapılması için başvuru yaparsın 1 gün içinde bu kayıtlar
yapılır bazen 2 gün sürüyo

daha sonra

aldıgın bütün domainlerin DNS sunucu ayarı bölümünde ns1 ve ns2 kısımlarına
kendi dns sunucunun adreslerini yazarsın

daha sonra

kendi sunucuna senin makinana yönlenen her domain için DNS kayıdı yaparsın
web sunucunda bu domainler için gerekli virtual host tanımlamalarını da
yaparsan
herkes senin sunucundaki web sayfalarını görebilir

Arada eksik bişiler varsa bilenler düzenlesin

Not: IP adresleri sallanmıştır