Re: [Linux-sunucu] Internet Baglantisi Sinirlama

From: Namik SARI (grup@gnoft.com)
Date: Fri 17 Jun 2005 - 09:32:18 EEST

Salih BiLGiN wrote:

> Merhaba,
>
> Ilginc bir istekle karsilastim ve henuz cozumunu aramama ragmen
> bulamadim. Squidteki ayarlarim tamam ama yeni bir istek geldi.Yerel
> agdan internete baglanacak kisi baglanma suresini onune gelen ana
> sayfadan 1 saat 2 saat vb gibi sectikten sonra ona ait ip numarasi ile
> bir sifre verdirmek ve sectigi sure sonunda internetinin kesilmesini
> saglamak ayrica interneti kullandigina ve suresine dair bir mailinde
> ilgili teknik kisiye iletilmesi.. Bunun gibi birseyi nasil yapariz. En
> azindan mantigini soyleyebilecek arkadaslardan yardim istiyorum.

> [...]
Bu islem sanırım sadece squid le yapılmaz. Ben olsam nasıl yapardım ?

1- squid'in bulundugu makinada apache - php - mysql uclusunu kurardim.
(yada daha light birseyler)
2- kimlik dogrulamasi icin php-mysql ile kucuk bir script yazardim.
3- apache user'ini sudo (/etc/sudoers) ile yetkilendirir. php ile squid
ve iptables rule'larini duzenlerdim.
4- gerekli loglari yine MySQL uzerinde tutardim.

Benim dusuncem bu yonde daha profesyonel cozum uretecek arkadaslar
mutlak vardir.