Re: [Linux-sunucu] Fiziksel olarak ulaşılamayan sunucuyu kontrol

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Wed 15 Jun 2005 - 16:25:34 EEST

Merhaba,

> Bir suse 9.2 kurduğum serverim var. Server-cik aslında (samba ve ip
> forwarding var)
>
> Ben bu server kasasını fiziksel olarak her zaman ulaşamayacağım bir
> yere koyacağım. Fakat yerel ağdan istediğim zaman girip (Win XP veya Linux
> terminalinden) sunucudaki KDE yi kullanmak istiyorum. Nasıl yapabilirim.?
>
> Biraz araştırma yaptım ama, sadece konsol ile ulaşımı anlatan yazılar
> buldum. Putty ile ssh konsol bağlantısı kurabiliyorum ama X terminalini
> görmek istiyorum mümkünse.

Birkaç yol var.

en iyisi KDE de krfb i çalıştırıp desktop sharing i açmak ve vnc client ile
bağlanmak bu durumda vnc client ile Türkçe problemi yaşayacaksınız. Ancak web
tabanlı çalışan java tabanlı vnc client ile sorun yaşanmıyor.

2. si windows üzerine X server kurmak ve onun ile X üzerinden konuşmak bu
durumda windows atarafındaki xserver ayarlanarak Türkçe karakter sorunu
çözülüyor.

3. sü NX teknolojilerini kullanmak. Ama Türkçe karakter not tested (en azından
benim tarafımdan :) )

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri