[Linux-sunucu] Transparrent Proxy

From: Ozcan Gungor (ozcangungor@hotmail.com)
Date: Wed 08 Jun 2005 - 16:38:06 EEST

Transparen proxy için sistemde bir firewall olmalı diye biliyorum...bu
çiziğiniz şeyde Frame Relay Modem olan şey firewall olarak
görev yapıyor mu bilmiyorum...ya da bunun önüne bir firewall
koyun...proxy dışından gelen bütün web isteklerini proxye
yönlendirin...Proxyden gelen istekleri internete çıkarın...
olay bundan ibaret....

Herkese merhaba

        Tansparrent Proxy yapmaya çalıştığımdan
haberiniz var sanırım. bu maildende
anlaşılacağı üzere hala sonuç olumlu değil.
Aşağıya ağ yapımı çiziyorum. İlgilenen
arkadaşlara daha iyi anlatacağımı düşündüm.
Umarım bana yardımcı olursunuz.

Yukarıda görüldüğü üzere tüm PC lerin default GW leri
140.140.140.1 olduğu zaman direk internete çıkıyorlar ve bu
durumda Proxy nin bir olayı kalmıyor. Benim burada istediğim
öyle bir şey yapayım ki kullanıcılar hazır
ayarlarına dokunmayacaklar ama Proxy sunucum ağ üzerinde
oluşan tüm 80 (http) isteklerini eth0 dan yani 140.140.140.5 den
alsın bunu kendi yapsın. Ve eth1 den yani 140.140.140.6 dan
onları route yani 140.140.140.1 e yollasın ve kullanıcı
ne olduğunu anlamadan internete çıksın. Belki çok saçma gibi
gelebilir. Daha önce aşağıdaki gibi bir seçenek de denedim

Şemasan anlaşılacağı üzere yerel ağdaki pc ler
ile eth0 ı aynı switch de topladım ve Router ile
bağlantılarını eth1 ile sağladım . fakat bu
durumda kullanıcılar ping çekemediler ve bunun gibi bazı
problemler yaşadım. İkinci şema çok daha düzgün ve
doğru gibi gelse de iç dağılımlarda bazı
sıkıntılara sebep oldu. Çözülemez sıkıntılar
değildi fakat Transparrent Proxy olayını duyduktan sonra ilk
şemada bunu başarmam gerektiğini düşündüm. Çünkü bu
durumda kimse rahatsız olmayacak ve gereksiz problemler
yaşanmayacaktı. Çünkü burada hazırlamış
olduğumuz Proxy sunucu casusu gi
Bi davranacak ve kullanıcıları bir şekilde kendi üzerine
çekecek. Zaman zaman yaşanan bağlantı problemleri de bu
şeklide ortadan kalkacak. Olay şu ikinci şemayı bir
şekilde çalıştırıp devreye aldığımda
hafta da 1 ya da 2 kez internet bağlantısı kopuyor. Bu
durumda ya sunucuyu resetlemem gerekiyor ya da buna benzer müdahaleler
gerekebiliyor. Birinci şeme çalışlırsa sunucunun
başına bişey gelse de devrede kesilme
olmayacaktır.Unutmadan IP lerim C class ve statik. Çözüm yollayacak
arkadaşlar lütfen yukarıda verdiğim ip lere göre çözüm
sunsunlar.

Herkese şimdiden çok teşekkür ederim. Lütfen bunun çözümü olsun.

Saygılarımla