[Linux-sunucu] Transparrent Proxy

From: Uğur Çobanoğlu (ugur@yesevi.edu.tr)
Date: Wed 08 Jun 2005 - 16:05:42 EEST

        Herkese merhaba

        Tansparrent Proxy yapmaya çalıştığımdan haberiniz var sanırım. bu
maildende anlaşılacağı üzere hala sonuç olumlu değil. Aşağıya ağ yapımı
çiziyorum. İlgilenen arkadaşlara daha iyi anlatacağımı düşündüm. Umarım bana
yardımcı olursunuz.

Yukarıda görüldüğü üzere tüm PC lerin default GW leri 140.140.140.1 olduğu
zaman direk internete çıkıyorlar ve bu durumda Proxy nin bir olayı kalmıyor.
Benim burada istediğim öyle bir şey yapayım ki kullanıcılar hazır ayarlarına
dokunmayacaklar ama Proxy sunucum ağ üzerinde oluşan tüm 80 (http)
isteklerini eth0 dan yani 140.140.140.5 den alsın bunu kendi yapsın. Ve eth1
den yani 140.140.140.6 dan onları route yani 140.140.140.1 e yollasın ve
kullanıcı ne olduğunu anlamadan internete çıksın. Belki çok saçma gibi
gelebilir. Daha önce aşağıdaki gibi bir seçenek de denedim

Şemasan anlaşılacağı üzere yerel ağdaki pc ler ile eth0 ı aynı switch de
topladım ve Router ile bağlantılarını eth1 ile sağladım . fakat bu durumda
kullanıcılar ping çekemediler ve bunun gibi bazı problemler yaşadım. İkinci
şema çok daha düzgün ve doğru gibi gelse de iç dağılımlarda bazı sıkıntılara
sebep oldu. Çözülemez sıkıntılar değildi fakat Transparrent Proxy olayını
duyduktan sonra ilk şemada bunu başarmam gerektiğini düşündüm. Çünkü bu
durumda kimse rahatsız olmayacak ve gereksiz problemler yaşanmayacaktı.
Çünkü burada hazırlamış olduğumuz Proxy sunucu casusu gi
Bi davranacak ve kullanıcıları bir şekilde kendi üzerine çekecek. Zaman
zaman yaşanan bağlantı problemleri de bu şeklide ortadan kalkacak. Olay şu
ikinci şemayı bir şekilde çalıştırıp devreye aldığımda hafta da 1 ya da 2
kez internet bağlantısı kopuyor. Bu durumda ya sunucuyu resetlemem gerekiyor
ya da buna benzer müdahaleler gerekebiliyor. Birinci şeme çalışlırsa
sunucunun başına bişey gelse de devrede kesilme olmayacaktır.Unutmadan IP
lerim C class ve statik. Çözüm yollayacak arkadaşlar lütfen yukarıda
verdiğim ip lere göre çözüm sunsunlar.

Herkese şimdiden çok teşekkür ederim. Lütfen bunun çözümü olsun.

Saygılarımla

image001.gif
image004.gif