Re: [Linux-sunucu] Router Arkasýna Geri Baðlantý Kurmak..

From: Huzeyfe ONAL (honal@ford.com.tr)
Date: Tue 07 Jun 2005 - 20:35:04 EEST

merhaba,
FTP protokolu diger bircok protokollerden farkli olarak 2 port
kullaniyor. Bu iki port "Command port"(komut portu ) ve "data
port" (veri aktarim portu) olarak adlandiriliyor.

Ayrica FTP protokolu aktif ve pasif olmak uzere 2 modda calisiyor. Aktif
modda 21. port haricinde FTP sunucusundan --> FTP istemcisine ek
baglanti acilmasi gerekiyor. Pasif modda ise 21. port haricinde FTP
sunucusu tarafinda ek bir port acilmasi gerekiyor.

Cogu firma/fw/router NAT'i uygularken FTP ve benzeri protokoller icin ek
olanaklar sunuyor. Yani sizin istemciniz aktif FTP isteginde
bulundugunda bunu onundeki Router/FW anlayarak islemi kendisi goturuyor.
Basitce yaptigi is sizin bilgisayariniz tarafindan gonderilen PORT
komutundaki IP adresi ve port bilgilerini alarak FTP sunucusundan gelen
istekleri sizin bilgisayariniza yonlendiriyor.