[Linux-sunucu] Router Arkasına Geri Bağlantı Kurmak..

From: Mehmet NISANCI (tiexpert@gmail.com)
Date: Tue 07 Jun 2005 - 15:02:02 EEST

Bir kaç sorum bilgi almak istediğim konu war.. !!

Router arkasında ki bir makine router'ın nat'ı açık
Örnek olarak FTP protocol'unu wereceğim FTP server'a bağlandığım zaman
port komutuyla gönderdiğim local IP ve port üzerinde bekleyen bir
server açarsam örneğin 10.0.0.3 LAN IP'li makinem üstünde 2040'ıncı
portta bekleyen bir server'im war. Ben FTP Server'a port komutunu
'PORT 10,0,0,3,7,248' şeklinde gönderirsem List Komutunu gönderdikten
sonra Router arkasında olmama rağmen FTP server 2040. portta bekleyen
server programa "YENİ" Bir bağlantı açıp Klasor bilgisini gönderiyor.

Burda Router'ın 10.0.0.3'un 2040'ıncı portuna bir port forwarding yok
ancak FTP server Gelip
makineyi buluyor 2040'a bağlanıp weriyi gönderiyor.

Burda FTP server'ın yaptığı kendisine bağlanan bir client'e Router
arkasında olsa dahi direk yeni bir bağlantı kurabilmek.

Bu iş nasıl oluyorda.. ¿ Dışarıdaki bir makine direct benim 2040'ıma
bağlanamazken FTP server bağlanabiliyor..

İnşallah Anlatabildim.
Bunun hakkında bilgilendirirseniz çok sewineceğim..

--
Saygılarımla