Re: [Linux-sunucu] Ncftpd

From: Necdet Yücel (nyucel@comu.edu.tr)
Date: Thu 02 Jun 2005 - 17:57:43 EEST

Tekrar selamlar,

Belki ihtiyacı olan başkaları da olur diye yanıtı listeye atıyorum.
Önce programı problemsiz kurduğunuzu varsayıyorum. Neden böyle yapıyorum
bilmem ama ...

iki dosya ile uğraşmamız lazım. Bunlarda ilki /usr/local/etc/ncftpd/domain.cf
Aslında dosyada yapılabilecek çok ayar var ama aşağıdakiler başlangıç için
işimizi görecektir. dosya aşağı yukarı şöyle:

#sunucunun gerçek adı
set-name=bizimokul.edu.tr
#sunucunun ipsi
server-address=193.140.7.3
#burası önemli, ftp sunucunuza gerçek kullanıcılar ve anonim kullanıcılar
# erişebilsin istiyorsanız burası all-users olmalı. Sadece gerçek kullanıcılar
# için non-anonymous-only, sadece anonim kullanıcılar için ise anonymous-only
# olmalı.
server-type=all-users
# Burada da anonim kullanıcıların ulaşacağı dizin girilmeli
ftp-home=/var/ftp
# Kullanıcıları nasıl tanımlayacağınız kısmı burası. Sizin için böyle kalması
# daha kolay olur.
passwd=/etc/passwd
#kimse ev dizininden yukarı çıkamasın diyorsanız
u-vchroot-restricted-users=yes
#--------------------------------------------------------------

ikinci dosya ise /usr/local/etc/ncftpd/domain.cf Bu dosyada birÅŸey
değiştirmeseniz de ftp sunucunuz çalışacaktır.

Sistem kullanıcı açmaya gelince; isterseniz bunu bu mailde yapmayalım. Hem
diğer liste üyelerinin sabrını zorlamamak için, hem de benim pek vaktim
olmadığı için. Ama google size yardımcı olacaktır. O kadar bile vaktim yok
diyorsanız:
http://seminer.linux.org.tr/seminer-notlari/linux-sistem-yonetimi.pdf size
çok yardımcı olabilecek bir döküman. Her nereden açarsanız açın tüm linuz
dizinlerine erişebilen bir kullanıcı açmanızı tavsiye etmem. Bir kullanıcı
açıp onun ev dizinine atın ihtiyacınız olan dosyaları.

Belki ilk söylemem gerekeni en son söylüyorum ama ncftpd özgür yazılım DEĞİL.
Bu yüzden eğer bir eğitim kurumunda kullanmayacaksanız, ücret ödemeniz
gerekecek. (http://www.ncftpd.com/ncftpd/free.html)

Ücretsiz pek çok alternatifi olduğundan onlardan birini denemeyi tercih
edebilirsiniz.

kolay gelsin.
necdet yücel