Re: [Linux-sunucu] squid ile transparan proxy kurulumu

From: Ekin Meroglu (ekin@fisek.com.tr)
Date: Thu 02 Jun 2005 - 10:04:38 EEST

Merhaba;

Thu, 2 Jun 2005 09:37:56 +0300 tarihinde
Onur Canci <onur.canci@gmail.com> yazmis:

> öncelikle herkese iyi sabahlar,
>
> benim sorum şu olacak daha öncede listelerde sormuştum ama gönderilen
> cevapları uyguladım ama bir türlü transparan proxy kurulumunu başaramadım.
>
> uyguladığım komutlar aşağıdaki gibi :

> daha sonra iptables a nat işlemi için şu komutu uyguladım :*
> *
> * iptables –t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp -m tcp --dport 80 -j REDIRECT
> --to-ports 3128
> *

Çekirdek olarak ne kullaniyorsunuz? Kendi derlediginiz bir cekirdek ise gerekli destekler acik mi/ modul ise yukleniyorlar mi?

> yada uygulayamadım çünkü komutu yazdığım zaman ekrana herhangi bir hata
> vermiyor ancak kural da listede belirmiyor ve dolayısıyla da yönlendirme
> çalışmıyor.

Yonlendirmenin calismadigindan emin misiniz? Normalde bir cikti vermemesi lazim zaten iptables'in.

> ardından webmin arayüzünün squid modülünde port redirection diye bir kısım
> gördüm ve bunu eth0 aygıtına uyguladığımda yönlendirme kuralı otomatik
> olarak yazılıyor ama squid sürekli izin sorunu veriyor yani hiçbiryeri
> açmıyor. bu sorunu düzeltmek için acl listesinde herşeyi yaptım ama olmadı.

Squid izin sorunu veriyor derken, herhangi bir veb sitesine baglanmaya calisrken squidin "erisim engellendi" sayfasi ile karsilasiyorsaniz, sorunun izin verdiginiz istemci - network ayarlarinda olmasi muhtemel. Allow/deny kaliplariniz dogru mu? izin verfdigniz network/istemci dogru mu? Squid'in kurulu oldugu makine dnslere ve internete sorunsuz ulasabiliyor mu ? Denediginiz acl ler ve allow /deny ettigniz networkleri de buraya yazarsaniz onlar hakkinda da birseyler soyleyebiliriz.

Belki gozatmissinizdir ama benim temel olarak yararlandigim iki belge vardi, onlari da yazayim:

http://www.geleceklinux.org/belgeler/serdarkoylu/intshare07.html
http://www.faqs.org/docs/Linux-mini/TransparentProxy.html

Ekin MeroÄŸlu
ekin@fisek.com.tr

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693