Re: [Linux-sunucu] squid ile transparan proxy kurulumu

From: İlker Erek Duran (ilker.duran@gmail.com)
Date: Thu 02 Jun 2005 - 09:57:29 EEST

Merhaba,

Squid izin sorunu verirken nasıl bir şey söylüyor acaba?
- Erişim engellendi ise ACL'lerde bir sorun vardır.
- İstenilen URL'ye ulaşılamadı diyorsa çıkışınızda bir problem olabilir.

Bir de OUTPUT'a 3128. porttan çıkış izni verdiniz mi acaba?
iptables -A OUTPUT -p tcp -s x.x.x.x --sport 3128 -j ACCEPT
gibi...

--
İlker Erek Duran
E-posta: ilker.duran@gmail.com

On 6/2/05, Ersin ARIKAN <earikan@tepeinsaat.com.tr> wrote: > squid sürekli izin sorunu veriyor ise transperan proxy olmus demektir > Squid.conf dosyanizin ACL kismini gonderebilirmisiniz > > ________________________________________ > From: linux-sunucu-bounces@liste.linux.org.tr > [mailto:linux-sunucu-bounces@liste.linux.org.tr] On Behalf Of Onur Canci > Sent: 02 Haziran 2005 Perşembe 09:38 > To: Linux Sunucu > Subject: [Linux-sunucu] squid ile transparan proxy kurulumu > > öncelikle herkese iyi sabahlar, > > benim sorum şu olacak daha öncede listelerde sormuştum ama gönderilen > cevapları uyguladım ama bir türlü transparan proxy kurulumunu başaramadım. > > uyguladığım komutlar aşağıdaki gibi : > > squid.conf dosyasına bu parametreleri ekledim : > httpd_accel_host virtual > httpd_accel_port 80 > httpd_accel_uses_host_header on > httpd_accel_with_proxy on > daha sonra iptables a nat işlemi için şu komutu uyguladım : > iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp -m tcp --dport 80 -j REDIRECT > --to-ports 3128 > > yada uygulayamadım çünkü komutu yazdığım zaman ekrana herhangi bir hata > vermiyor ancak kural da listede belirmiyor ve dolayısıyla da yönlendirme > çalışmıyor. > > ardından webmin arayüzünün squid modülünde port redirection diye bir kısım > gördüm ve bunu eth0 aygıtına uyguladığımda yönlendirme kuralı otomatik > olarak yazılıyor ama squid sürekli izin sorunu veriyor yani hiçbiryeri > açmıyor. bu sorunu düzeltmek için acl listesinde herşeyi yaptım ama olmadı. > > cevaplarınız için şimdiden teşekkürler, > -- > M. ONUR CANCI > _______________________________________________ > Linux-sunucu mailing list > Linux-sunucu@liste.linux.org.tr > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu >