Re: [Linux-sunucu] ADSL static Ip den Mynet ve Superonline mail atamayanlar

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Tue 26 Jul 2005 - 10:29:28 EEST

ben de bir kac kelam edeyim. ayni derdi ben de yasadim. bence hata en
basta ttnet den kaynaklaniyor. tam anlamiyla alt yapisi hazirlanmadan
dinamik statik demeden ip leri ayni havuzdan dagitti. spamla mucadele
eden bir cok servisde tum ttnet adsl ipleri dinamik gorunuyor.
ben en basta cozum yolu olarak, kullandigim MTA olan qmail i mail
gondermesi icin ttnet in mail server ini kullanmasi icin ayar yapmak
istedim. remote smtp auth yamasini vs. yaptim ayarladim, hatta baska bir
mail serverdan denemeler yaptim hersey calisti. sira ttnet in mail
serverina geldi, hemen bir hesap aldim zaten veriyorlarmis adsl
kullanicilarina. qmail i ayarladim ttnet in mail server i uzerinden mail
gondersin diye. ama o da ne ttnetin mail server i gonderenin domaini
ttnet.net.tr olmazsa mail atmaya izin vermiyor. ayrica mail serverlari
arada bir gocuyor. hevesim kursagimda kaldi :) ve cogu servisden ip
adresinin silinmesi icin mail atmaya yada ilgili web sitelerindeki
formlari doldurmaya basladim mecburen.

tabii superonline ve mynet bu konuda yanlis hareket ediyorlar ama
tamamen de haksiz degiller bence. bu sorunun asil muhatabi ttnet. planli
bir sekilde bu ise girmedi.

iyi calismalar.