[Linux-sunucu] ADSL static Ip den Mynet ve Superonline mail atamayanlar

From: Attila Kepenek (attila.kepenek@gmail.com)
Date: Tue 26 Jul 2005 - 00:00:08 EEST

Arkadaşlar bu problemle boğuşmuş biri olarak yaşadığım tecrübeleri
aktarmak isterim. Şirketimde ve müşterilerimde çeşitli sunucular ile
ADSL üzerinden mail gönderme sırasında birçok problem yaşadık.
ADSL statik ip aldığınız zaman ilk yapmanız gereken dnsstuff.com dan
sattik ip numaranızı kimler listeliyor. Her statik ip en azından sorbs
ve blarsbl de kayıtlı gözüküyor. Diğerleri ve sorbs için ilgili
sitelere başvurarak listeden kaldırılmanızı sağlayabiliyorsunu.Bu
biraz zaman oluyor ama genellikle engelle karşılaşmıyorsunuz.
blarsbl biraz farklı bir organizasyon , sahip olduğunuz ip yi değil ip
nin ait olduğu ip bloğunu yani neredeyse tüm telekom iplerini
blokluyor. Şimdiye kadar listelemediği telekom ip numarası görmedim.
Apache ye koydukları plugin sayesinde sitelerine girip webden bile
mail atamıyorsunuz. Ancak başka bir isp üzerinden bağlanıp mail
atabilirsiniz.Ama mail atsanız da sizi takmıyorlar. Telekom
yetkilisinin bir daha spam yapılmayacağı sözünü vererek talepte
bulunması gerekiyor.Bu başvuruyu yaptılar mı bilemiyorum , ama benim
ip numaram hala listede. Superonline ve mynet gibi siteler bunca spam
organizsyonu dururken tüm telekom kullanıcılarını bloklayan blarsbl i
kontrol ediyorlar. Dolayısı ile kullanıcıları biz gibi telekom
kullanıcılarından mail alamıyorlar.
blarsbl in telekom ip bloğunu bloklaması ne kadar doğrudur tartışılır
ve telekom bu konuda neden aciz kalmaktadır o da tartışılır , ama
superonline ve mynet kullanıcılarına telekom ile iletişimleri
konusunda neden bu kadar paranoyak davranır o da tartışılır.
sonuçta superonline a bir form üzerinden başvurup ipnizi white liste
yazdırabilirseniz sizin sorununuz çözülebiliyor ,ama mynet te durum
nasıl araştırmadım, zira onlar telekom kullanıcılarını önemsemiyorsa
,bizden mail alamadıkları bende onları önemsemiyorum.Eninde sonunda
superonline gibi yumuşamak zorundalar.Telekomun yumuşamasını hepeyce
beklediler. Umarım özelleşme sunucu muratlarına ererler.

Saygı ve Sevgi

--
Attila Kepenek