Re: [Linux-sunucu] open relay

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Tue 19 Jul 2005 - 09:48:30 EEST

> Merhaba,

> Özellikle 2. madde çok komik :))
> Nasıl Qmail sevenleri varsa bende Postfix sevenlerindenim ama fanatiklik
> yaparak etrafa saldırmam. RedHat bile Postfix yanında sendmail dağıtıyorsa
> vardır bir bildikleri ama yine de benim önerim Postfix.

Komik gelebilir ama ne yazık ki gerçek. Düz text dosyaları ile konfigurasyon
yapmaya çalışmakla

R$+ < @ $=G . > $: < $1@$2 > $1 < @ $2 . > @ mark
R$+ < @ *LOCAL* > $: < $1@$j > $1 < @ *LOCAL* > @ mark
R< $+ > $+ < $* > @ $: < $(generics $1 $: @ $1 $) > $2 < $3 >
R<@$+ + $* @ $+> $+ < @ $+ >
                $: < $(generics $1+*@$3 $@ $2 $:@$1 + $2@$3 $) > $4 < @ $5 >
R<@$+ + $* @ $+> $+ < @ $+ >
                $: < $(generics $1@$3 $: $) > $4 < @ $5 >

bunun konfigurasyonunu yapmak arasında dağlar kadar fark vardır. Ki olay
sadece m4 macrolarına kalmıyor. Herşey için m4 macrosu da yok. Yukarıdaki
şekilde bazı durumlarda düzenleme yapmanız gerekebiliyor.

Bu ise sadece text dosyası ile çalışmaya alışmış kişiler için son derece
zor :)

sendmail.cf i çeşitli opsiyonlarla nasıl oluşturabileceğini bilmeyen tonla
kendine admin diyen adam var. Admin olan adamın ise eskiden beri var olan ve
şu anda hala %30 civarı bir kullanım oranı ile dünyada en çok kullanılan MTA
olan sendmaili bilmesi zorunludur. (hepsini bilmesi gerekir ayrı)

Komik olan ise insanların sendmailin hala dünyada en fazla kullanılan MTA
olduğunu bilmeden sadece kendilerine göre sendmail kullanmayın demesidir ve
ortada sunulabilecek karşı yönde hiçbir sebep yokken.

Benim önerim postfix veya sendmail kullanılması yönünde olacaktır. Sadece
birini değil. Bazı durumlarda postfix hayat kurtarıyor iken bazı durumlarda
sendmail hayat kurtarıyor benim için.

> Sendmail kullanmanın yetenekle bir ilgisi olmadığını düşünüyorum, sadece
> alışkanlık bence.

Kullanmaya çalıştığın zaman bunu anlarsın.

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri