Re: [Linux-sunucu] patch

From: Can Erkin Acar (can.acar@pro-g.com.tr)
Date: Thu 07 Jul 2005 - 16:28:23 EEST

Osman Ayhan wrote:
> Selam
> keske bu kadar artistlik yapana kadar, iki satir yazsan daha iyi olurdu..
> man patch'a bakmasini elbette bende biliyorum ama yeterli ingilizce
> olmadigi için ve mantigima iyice yerlesmesi için buraya sormak daha
> akillica geldi, taki sizin gibi artistlerin varligi hatirlayincaya kadar.

Once iki satir yazmistim:

1. man patch
2. Can

seklinde, sonra sorunun anlamsizligi dikkatimi cekti. Sonra yavas gecen
bir gun icerisinde bir parca 'artisligin' zarari olmayacagina karar
verdim ve yazdigim bu iki satiri biraz 'renklendirdim'. Size denk geldi,
sahsi bir sey degil.

> neyse toparlayacak olursak
> qmaili http://www.lifewithqmail.org adresinden indirip kurarken
> collage.sh dosyasini inceledigimde
> satirin birinde "patch < netqmail-1.05.patch" böle bir ibare var.

peki

> buna göre bende qmailqueue-patch dosyasinida üzerine yamamamak
> istedigime göre
>
> patch < netqmail-1.05.patch ise
> patch -p0 qmailqueue-patch

iki patch dosyasinin arasinda nasil bir iliski olabilir?
calistirdiginiz tamamen ayri iki komut arasinda neden
bu sekilde bir iliski kurma ihtiyaci duyuyorsunuz?
hic bir patch dosyasinin icine merak edip baktiniz mi?
bu yazdiklarimi hala okuyor musunuz? yoksa adam yine
artizlik yapiyor diyerek pas mi gectiniz? pas gectiyseniz
o zaman uzerinde dusunme ve kendinizi gelistirme sansiniz
azaldi mi? patch dosyalarinin nasil yaratildigini ve nasil
calistigini biliyor musunuz? Hic merak ettiniz mi? diff
komutundan haberdar misiniz? vs vs vs ...

> gibi bir mantik yürütmem size okadar abetsmi geldi ?

evet oyle, fazlasiyla abes
ama uzulmeyin, kullandikca alisacaksiniz.

> neyse insanin buraya iki satir bisey yazdiginada pisman ettirmeyin.

Keske yeterince pisman olsaniz da arastirmadan, okumadan,
ardindan da biraz uzerinde dusunmeden 2 satir yazmasaniz ...

Bir mail yazdigimda tum etkilerini dusunerek yaziyorum, yollamadan
once 1-2 tur uzerinden de geciyorum, anlatmak istedigimi
tam olarak ifade edebilmeye ozen gosteriyorum. Ne de olsa bu mailin
tek hedefi siz degilsiniz.

Artistligin de bir sorumlulugu var sonucta ...

Can