Re: [Linux-sunucu] Linux Image

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Thu 27 Jan 2005 - 14:24:37 EET

onuryalazi wrote:

> Merhaba,
>
> Tamam kabul ediyorum aslında özel bir uğraş gerektirmiyor. Ama
> istekleriniz artığında, dd tek başına bir cevap olmaktan uzaklaşıyor.
> dd yerine partimage önermemin sebebi Norton Ghost benzeri bir çözüm
> istenmiş olması. Serdar Hoca'nın dediği gibi Linux da problem yoktur
> çözümler vardır. dd de partimage de farklı çözümler. Farklı bir
> çözümden bir zarar gelmez sanırım??

hatta alternatif olarak; fedoranin 1. cd si ile rescue modda acip,
diskte ne var ne yok "tar" layip tek dosya halinde de imaj alinabilir.
bu yedekten baska bir diske sistem atilacaksa benzer sekilde yine 1.cd
ile rescue modda acip, disk bolumlerini olusturup, formatladiktan sonra
tar dosyasi acilip, grub-install ile MBR ye tekrar grubun yazilmasi
durumunda da ayni amaca ulasilmis olur. hatta tar ile imaj almak icin cd
den boot etmeye de gerek yok, sadece tar ile yedeklenecek klasorlerden
/proc ve /tmp gibi bolumler cikarilirsa yeterli olur zannedersem.

bence dd kullanmak pek mantikli degil. yanilmiyorsam dd komple aliyor,
verileri degil yani bos alanlar da isin icine giriyor. bu da size
yedekleme isi icin elinizdeki diskin boyutu kadar bir alan zorunlulugu
getiriyor. yaniliyorsam duzeltin lutfen

bir diger alternatif olarak dump dusunulebilir, Doruk Bey'in verdigi
belgenin incelenmesinde fayda var.

goruldugu gibi linux kullaniyorsaniz, bir isi yapmak bir suru
alternatifiniz oluyor. bize dusen de okuyup bu alternetifleri anlamak
sonra da amacimiza en uygun olani secmek.

iyi calismalar.