Re: [Linux-sunucu] Hangi Linux sistemi

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 12 Jan 2005 - 19:04:32 EET

Merhabalar,

Diğer mesajlarınızdan da anladığım kadarı ile, yeni ve daha önce bir
veya daha çok linux dağıtımı kullanmamış, kurmamış, yeni bir
kullanıcısınız.

Diğer arkadaşlar da size bunların her dağıtımla yapılabildiğini,
dağıtımları karşılaştıran bir dokuman olduğunu söylemişler, bunlara
katılıyorum.

Yalnız naçizane kişisel tercihimi sorarsanız, başlangıç için Mepis'i
denemeniz. Özelliği ve tavsiye etmemin nedeni şu, Mepis, hem tek CD'li,
Live yani CD üzerinden doğrudan açılıp çalışabilen bir dağıtım, hem
hazır açık ve çalışırken, grafik arabirimden makinaya kurulum da
yapabiliyorsunuz. Dolayısıyla, takıp kurcalayabilir, beğendiyseniz
kurup, beğenmediyseniz kurmayabilirsiniz mesela. Üstelik, Debian
tabanlı, rahatlıkla apt-get'le uygulama kurmanız ve güncellemeniz kolay.
Yani kurulum zorluğuna katlanmadan, bir debian sisteminiz olabilir.

Hoş, her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır, ama ben artık kendimce Mepis'i
Mandrake/Fedora'dan yeni başlayanlara uygunluk olarak bir adım önde
buluyorum. Hoş, belki bu benim deneyimimdir, mesela Fedora ve Mandrake
son sürümlerinde bana kurulumda kolay çözemediğim sorunlar çıkardı,
donanımı düzgün tanımadı vs...

Öte yandan, ben desktop'ta kullanıyorum. Belki siz Web sunucusu olacak
bu makinada, X-Masaüstü-Ofis vs olmasın istiyeceksiniz. Belki FreeBSD
türevlerini kullanacaksınız. Ben denemedim ama, mesela FreeSBIE adında,
FreeBSD temelli bir liveCD varmış, istenildiğinde diske de kurulabilen...

Kafanıza göre distrowatch'dan bakın, biraz liveCD'lerden falan
kurcalayın, neyi beğeniyorsanız kurun bence...

İyi çalışmalar,

Ozer Tayiz.