Re: [Linux-sunucu] yeni kurulan server ve sendmail sorunu

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Fri 07 Jan 2005 - 20:02:32 EET

######################################### - sunu 8bit yapabilirmsiniz_

> merhaba arakadaslar yeni bir server kurdum ve sendmail ile ilgili soyle
> bir sorunum var.
>
> bu servera virtual hostlar da kurdum gerek gercek kullanici olsun
> gerekse sanal kullanicilar olsun mail hesaplarina erismeye =
> calisirlar
> iken pop3 surekli kullanici adi ve sifre soruyor. kulanici =
> adi ve sifre
> dogru olmasina ragmen kabul etmiyor fakat smtp dogru =
> calisiyor..sendmail
> in default ayarlarinda yapmam gereken bir kkonfigrasyon degisikligimi
> var

> [...]
Merhbaalar,

bir kac not:

1. fedor a kullanacaksan fedora core 3 gec. pek cok kisi sendmail yeirne postfix yada qmail
onerir ama karar senin.

2. pop3 ile sendmail/postfix/qmail ve gozuktugu kadariyla virtual hosting bir iliskisi yoktur.

3. onc enormal kullaniclar icin, pop3 bak.
telnet makinnadi 110
user kullaniic
pass sifre

'le ne oldugun a bir bak.
loglara. messages, syslog vs dha dikkatli bak. loglar ve telnet sana iuc verecektir. onlari
buraya ayz.

4. virtaul kulllanicilari nasil tanimladin?
virtusrtable genericstable ne alemde ?
Ama, bu son 2 sin pop3 porblmei ile bir iliskisi yok.

%%
simdlik bu kadar.

kolay gelsin
Mustafa Akgul