Re: [Linux-sunucu] Centos hakkinda

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Fri 07 Jan 2005 - 16:37:52 EET

koray wrote:

> Merhaba
>
> Aranizda Centos'u kullanan var mi? Korkmadan RHES yerine
> kullanabilirmiyim? Updateleri RHES 'e uyumlumu?
> IBM DB2 gibi urunleri ustunde kullanabilirmiyim?
> vs...
>
> Onerilerinize ihtiyacim var
>
> Tesekkur Ederim

merhaba,
ben de centosa gecmeyi dusunuyorum. ben denemeler icin centos kurdum.
inceledigim kadariyla redhat RHEL ile ayni sadece logolar farkli ve yum
up2date gibi araclar da centos un serverlari uzerinden guncelleme
yapiyor. bunun disinda redhat dan farkli olarak sadece bazi rpmlerin
adinda centos var, redhatla gelen araclar ayni, (redhat-config-* gibi ).
tam anlamiyla kullanmaya baslamadigim icin daha derinlemesine bilgi
veremiyorum. gordugum kadariyla RHEL in ayni.
uzerine qmail ve kylix kurdum. qmail kurulumunu da redhat a gore yaptim.
herhangi bir sorun cikmadi. zaten kendi sitesinde de redhat ile tam
uyumlu oldugu yaziyor. umarim az da olsa sorunuza cevap olabilmistir
yazdiklarim.

iyi calismalar.