Re: [Linux-sunucu] dns-dhcp-wins iliºkisi

From: Mehmet Ekiz (ekizm@tbmm.gov.tr)
Date: Thu 17 Feb 2005 - 15:58:39 EET

Selamlar;
 PrÅŸ, 2005-02-17 tarihinde 11:29 +0200 saatinde, oguzhan ozdemir yazdı:
>merhaba arkadaÅŸlar;
>
>bir yerel ağ kurduk ve ağı linux ile yönetmek istiyoruz. Mandrake 9.2
>kurulu bir makinada (linuxta yeni olduğum ve bu dağıtımı bildiğim
>için) dns, dhcp ve wins hizmetlerini yükledim. Mevcut bilgilerim ve
>kaynaklardan edindiklerimle göre konfigürasyonu yaptım. DNS çalışıyor,
>DHCP adres dağıtıyor, WINS ile isimler çözülebiliyor. Ancak
>problemlerim;
>1-Dinamik ip alan makinaların da DNS e kaydolması (DNS te Sadece benim
>elle tanımladığım adlar çözülüyor)

dhcpd.conf dosyasını ve BIND ayarlarını Interim DDNS'e göre
ayarlamalısınız. dhcpd.conf dosyasında detaylı anlatıyor:

man dhcpd.conf

örnek verecek olursak; (dhcp.conf man sayfasından...)

dhcpd.conf'a:

ddns--hostname 127.0.0.1;
ddns-domainname example.org; # kendi alan adınız yazılacak...
ddns-update-style interim;
deny client-updates;

       key DHCP_UPDATER {
         algorithm hmac-md5;
         secret pRP5FapFoJ95JEL06sv4PQ==;
       };

       zone EXAMPLE.ORG. {
         primary 127.0.0.1;
         key DHCP_UPDATER;
       }

       zone 17.127.10.in-addr.arpa. { # Kendi IP bloÄŸunuza göre ayarla
         primary 127.0.0.1;
         key DHCP_UPDATER;
       }

named.conf'a :

       key DHCP_UPDATER {
         algorithm hmac-md5;
         secret pRP5FapFoJ95JEL06sv4PQ==;
       };

       zone "example.org" {
            type master;
            file "example.org.db";
            allow-update { key DHCP_UPDATER; };
       };

       zone "17.10.10.in-addr.arpa" {
            type master;
            file "10.10.17.db";
            allow-update { key DHCP_UPDATER; };
       };

eklemek gerekecek.

>2-DHCP den ip alanların kayıtlarının tutulması ( /var/db/dhcpd.leases
>dosyasını kendim oluşturdum ama sürekli boş)

dhcpd nin varsayılan lease dosyasının yeri /var/lib/dhcp/dhcpd.leases
ama -l parametresiyle deÄŸiÅŸtirilebiliyor. rc betiklerini bir kontrol
edin.

>3- WINS in Dinamik ip alan makinalara da hizmet vermesi

dhcpd.conf'a

option netbios-name-servers 10.1.1.1; #WINS IP adresi
option netbios-node-type 8;

satırlarını eklemek gerek...

>Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. İyi günler

İyi çalışmalar,
Mehmet Ekiz