[Linux-sunucu] dns-dhcp-wins iliÅŸkisi

From: oguzhan ozdemir (oguzhanozdemir@gmail.com)
Date: Thu 17 Feb 2005 - 11:29:05 EET

merhaba arkadaÅŸlar;

bir yerel ağ kurduk ve ağı linux ile yönetmek istiyoruz. Mandrake 9.2
kurulu bir makinada (linuxta yeni olduğum ve bu dağıtımı bildiğim
için) dns, dhcp ve wins hizmetlerini yükledim. Mevcut bilgilerim ve
kaynaklardan edindiklerimle göre konfigürasyonu yaptım. DNS çalışıyor,
DHCP adres dağıtıyor, WINS ile isimler çözülebiliyor. Ancak
problemlerim;
1-Dinamik ip alan makinaların da DNS e kaydolması (DNS te Sadece benim
elle tanımladığım adlar çözülüyor)
2-DHCP den ip alanların kayıtlarının tutulması ( /var/db/dhcpd.leases
dosyasını kendim oluşturdum ama sürekli boş)
3- WINS in Dinamik ip alan makinalara da hizmet vermesi

Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim. İyi günler