[Linux-sunucu] PHP 5 ve Mysql 5 tr karakter sorunu

From: Cenk Saver (penguen@medyaserver.net)
Date: Thu 22 Dec 2005 - 03:31:33 EET

Arkadaşlar herkese selamlar,

Redhat Enterprise bir sistemde Apache/1.3.34 + php 5 + mysql 5 kurulumu
yaptım. Mevcut mysql dosyalarımı mysqldump ile alıp mysql 5 e import
ettim. phpmyadmin ile baktıgımda karakter bozukluğu olarak herhangi bir
sorun gozukmuyor. Ancak site üzerinden sayfaları çağırdığımda türkçe
karakter problemleri meydana çıktı. mysql, latin5 karakter setinde
başlatılıyor. Apache nin conf. dosyasına tr dilini ve charset i eklenmiş
durumda, bunun yanında php.ini de de default_charset = "iso-8859-9"
ayarı yapılı. İşin ilginç yanı da tr karakterlerinden ü ve ö harfini
gösterirken , diğer harflleri göstermiyor.

Her türlü test ettim, mysql 5 e farklı bir sunucu üzerinden erişerek
siteyi çağırdığımda sorun yok. Bu mysql de problem olmadıgını gosteriyor
sanırım. Apache uzerindeki diger html sayfalarında da TR problemi yok.
Buda apache ayarlarınının duzgun oldugunu gösteriyor sanıyorum.

Sonuç olarak php5 ile çağırdığım her türlü mysql verisinde tr kararkter
problemi oluyor gibi gözüküyor. Acaba php5 in bilinen bir tr sorunu var
mıydı? Bu tür bir problemle karşılaşmış biri varsa bana yardımcı
olabilirse çok sevinirim. Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler.

İyi çalışmalar...