Re: [Linux-sunucu] bind 9.3.1 time out sorunu

From: Orcun Yucel phpMyGallery (orcunyucel@phpmygallery.com)
Date: Mon 12 Dec 2005 - 11:49:25 EET

Merhaba,
Sanirim tam demek istediginiz su:
Ayni networkteki bilgisayarlara sorgu cevaplari gidiyor fakat dns server
ile ayni networkte olayan bilgisyarlara sorgular gitmiyor. Eger sorun
buysa dns server'dan ic ip'lere verilecek olan ip adresi ve dis ip'lere
verilecek olan ip adresi seklinde bir tanimlama yapmaniz lazim. Ornegin
ben soyle yapmistim:
dns 192.168.0.0/24 networkunde bulunuyor. bu benim dmz networkum.
172.22.0.0/16 networkum ise clientler. dns yaptigim ayarlamayla dmz
networkune bagli olanlara farkli ip adresi client veya internetten
baglananlaraysa farkli ip adresi verdiriyorum. ancak bunun icin
firewall'da da degisiklik yapmaniz gerekli.

Saygilar,
Orcun Yucel