Re: [Linux-sunucu] (konu yok)

From: mesut (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Mon 05 Dec 2005 - 21:12:34 EET

Taner Arslan yazmış:

> Merhaba Arkadaşlar,
>
> FreeBSD 5.4 üzerinde, qmail,apache,spam,clamav yüklü ve bugüne kadar
> sorun yoktu fakat 3-4 gündür server ımdaki accountlara 100 lerce spam
> geliyor içerik olarak spam i andıran bir yazı olmadığı için sanırım
> spamassassin mailleri spam olarak algılamıyor ve filtre edildikten
> sonra kullanıcı posta kutularını düşüyor.
>
> Bu sorundan nasıl kurtulacağım hakkında bilgisi olan varmı acaba?
> Not: Aşağıda gelen mail in içeriği var.
>
> *" **hey its me, my old address dont work at time. i dont know why?!
> [...]
eğer kullanmıyorsanız rblsmtpd kullanmanızı öneririm. yapmanız gereken
smtp scriptine bağlanan ip adresini internet üzerindeki blacklistlerden
kontrol edip mail kabul edip etmemesini sağlamak.

google dan qmail ve rblsmtpd -r şeklinde aratırsanız bol miktarda belge
bulabilirsiniz. ben sorbs.net ve spamcop.net gibi birden fazla blacklist
ile kullanıyorum. gayet güzel çalışıyor. gelen 10 mailden yaklaşık 6-7
tanesi spam olduğu için smtpd esnasında direk bloklanıyor. çok azı
kaçıyor. spamassassin e gerek kalmıyor açıkçası.

iyi çalışmalar.