konusu: AntiSpam Re: [Linux-sunucu] (konu yok)

From: İlker FIÇICILAR (ilker@ekitap.gen.tr)
Date: Wed 07 Dec 2005 - 07:27:13 EET

Merhaba,

 Spam ile savaşta GriListeleme denilen yöntem şimdilik oldukça başarılı
görünüyor. Bu yöntemi deneyebilirsiniz. Qmail için olan çözümler şurada
listelenmiş:

http://spamlinks.net/filter-server-greylist.htm#implement-qmail

 Ben postfix'te postgrey yazılımını kullanıyorum. Gerçekten de spam ve
virüslü mektuplarda belirgin bir düşüş var. Yahoogroups gibi yerlerden
sızanlara ise sonradan bogofilter ve pyzor uygulatıyorum ve
bogofilter'in bulduklarıyla pyzor'u besliyorum. Sonuç gayet iyi
damıtılmış posta kutuları oluyor.

 Grilisteleme kısaca IP adresi-RCPT TO-FROM üçlüsünü veritabanı ile
karşılaştırıyor ve bunu ilk kez görüyorsa mektubu geçici olarak
reddediyor. Normal sunucular kısa bir süre sonra yeniden denediklerinde
ise kabul ediyor. Toptan mektup gönderen spam yazılımları ve virüsler
yeniden gönderim yapmadıklarından yöntem şimdilik işe yarıyor.

 Ayrıca RBL benzeri engelleme de kullanıyorum, tercihim cbl.abuseat.org
. Bana gelen spam ve virüs çeşitlemesinde daha başarılı olduğunu gördüm.
Ayrıca her dinamik adresi engellemek de istemiyorum.

 Bir örnek olarak postfix için cbl ve postgrey çözümü şöyle:

smtpd_recipient_restrictions = permit_mynetworks
        reject_unauth_destination
        check_policy_service inet:127.0.0.1:60000
        reject_rbl_client cbl.abuseat.org

 rbl sorgusu kendi makinanızdaki bir sunucuyu kullanmadığınız sürece
daha _pahalı_ olduğundan main.cf'de alt sıralarda kullanmak mantıklı.
Ayrıca spamassasin de bogofilter'dan daha fazla CPU kullanır.

 Şimdilik aklıma gelen öneriler bunlar. Umarım işe yarar.

Hoşçakalın.

İlker Fıçıcılar