Re: [Linux-sunucu] Win2000 Serverden Linuxa

From: Umut D. (linuxlist@gmail.com)
Date: Mon 05 Dec 2005 - 16:42:06 EET

Aslinda bence yavas hareket edin.

Aliskin oldugunuz bir linux dagitimi varsa bunun uzerinde biraz oynayin.
Neticede yapacaginiz is agirlikli olarak SAMBA ayarlari, belki biraz
DHCP, DNS ve SQUID (eger interneti ADSL modem marifetiyle
dagitmiyorsaniz, gerci bundan bahsetmemissiniz ama bu konuda da cok ise
yariyor linux, gercekten :) )

Bir tane test makinasi ayarlayin kendinize ve burada Windows2000
sunucunuzun verdigi hizmetleri taklit edin. Dogrudan XP istemciler
uzerinde de farklari gorerek yine burada soru-cevap seklinde
mukemmellestirmek mumkun.

Ya da size hem cografi hem de kafa olarak yakin bir Linux uzmani bulun
ve biraz cay/kahve karsiliginda ilk kurulum ve temel bakim hizmetlerini
ona yukleyin :) Hatta bana yakinsaniz ben gonulluyum...

<OFFTOPIC>
Belki LKD bu konuda aracilik yapmaya yonelik bir proje baslatabilir.
Linux konusunda kendini uzman hisseden ve ihtiyac duyuldugunda belli
sartlarda ucretsiz destek verebilecekler ve destek talep edenler
(Ornegin okullar bu konuda gercekten cok sahipsiz, yani MEB'in parasi
yok diyemiyorum, fazlaca var ama gerek il, gerek ilce M.E.mudurlukleri
gayet bilgisiz ve bilincsiz) basit bir web uygulamasi ile uygun bir
sayfada yayinlanir...
</OFFTOPIC>

Kolay gelsin...