RE: [Linux-sunucu] squid ile web sayfası kısıtlaması????

From: Ahmet Selman İnanç (selmaninanc@ihlas.net.tr)
Date: Fri 29 Apr 2005 - 02:37:41 EEST

Oncelikle squid Proxy server'i transparent modda calistirmaniz gerekiyor
bunu yaptiniz mi ?

httpd_accel_host virtual
httpd_accel_port 80
httpd_accel_uses_host_header on
httpd_accel_with_proxy on

bunlari squid.conf icine eklemeniz gerekiyor.

Daha sonra ornegin iptables ile sunucuya gelen istekleri proxy'e
yonlendirmeniz gerekiyor.

[root@linux root]# iptables -t nat-A PREROUTING -i eth1 -p tcp -m tcp
--dport 80 -j REDIRECT --to-ports 3128

Daha sonra squid.conf icinde kisitlamalari yapacaksiniz.

acl keyword_kisitlama url_regex "/etc/squid/domains.regexp"
acl download_yasak_uzantilar urlpath_regex -i "/etc/squid/nodownload"
acl yasaklar dstdomain "/var/lib/squid/yasaklar_dl"
acl yasaklar_ip dst "/var/lib/squid/yasaklar_ip"
http_access deny keyword_kisitlama
http_access deny download_yasak_uzantilar
http_access deny yasaklar
http_access deny yasaklar_ip

acl intranet src 10.0.1.0/255.255.255.0
acl localhost src 127.0.0.1/255.255.255.0
http_access allow localhost
http_access deny all

domains.regexp icine --->

crackz
warez
serials
serial
serialz

nodownload icine --->

\.mp3$
\.MP3$
\.wma$
\.wmv$
\.ppt$
\.mpg$

Gibi configure edeceksiniz. Artik domain adinda veya sayfa iceriginde
yukarida belirttiginiz kelimeler gecen yerlere erisim yapilamayacaktir.

Eger isterseniz downloadda da uzanti bazinda bu sekilde kisitlama
getirebilirsiniz.

Sizin Eklediginiz domain ve ip bazinda ki kisitlamalarda bilingi uzere
sadece icine yazilan domain veya ip'ye erisimi engelleyecektir.
Domain.regexp genel manada bir kisitlama ornegin crack crack kelimesi gecen
hibr bir domain veya site icerine ornegin crack.jpg bile acilmayacaktir.

Selamlar
Ahmet Selman inanc