[Linux-sunucu] squid'i devreye sokmak..

From: Mevlüt KOÇAK (mevlut.kocak@artvin.gov.tr)
Date: Thu 28 Apr 2005 - 13:55:35 EEST

Merhaba arkadaşlar,

Yerel ağdan firewall'ın eth1 aygıtına gelen (10.0.1.1) tüm paketleri
eth0 aygıtına (10.0.0.0)'e yönlendirdim.
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.0.1.0/24 -o eth0 -j SNAT
--to-source 10.0.0.3
10.0.1.0/24 ağındaki clientler internete çıkabiliyorlar.

1. Firewall üzerindeki squid proxy server'i devreye sokmak için
10.0.1.1:80 'e gelen istekleri squid'e (3128)'e yönlendirmem gerekiyor.?
Nasıl?
2. Ayrıca internet üzerinden yayın yapan radyo ve tv'leri online olarak
erişilmez yapmak istiyorum? Bunu nasıl yapabilirim. Örneğin TRT'nin
sitesi açılacak ama online radyo/tv yayını izlenemeyecek.
3. Ayrıca bittorrent gibi dosya paylaşım ve programlarının, getright vb.
programlarında çalışmasını istemiyorum. Ama nasıl?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..