[Linux-sunucu] Bind DNS sunucu

From: bkaragul@softhome.net
Date: Fri 22 Apr 2005 - 13:18:02 EEST

FC3 uzerinde Bind 9.2.4 surumunu kullaniyorum. Adsl internet hattimiz var.
Linux interneti dagitiyor. Vs, vs.

Linux makina uzerinde rezolv.conf dosyasinda dns sunucu olarak Adsl modemin
IP adresi tanimli. Client'lerde ise DNS sunucu olarak Linux makinanin IP
adresi tanimli.

Soyle bir problem var. Bazi Web sayfalarinin IP adreslerini modemin DNS
sunucusu tanirken, Linux sunucu uzerindeki BIND DNS sunucusunda ayni
domainlerin kaydi bulunmadigi icin client'ler o sayfalara baglanamiyor.
BIND'i restart ettigimde sorun duzeliyor. TTL degerini dusurdum ama sorun
cozulmedi. TTL degerleri soyle:
$TTL 66400 (basindaki deger), Minimal yasam suresi de 3600 ayarli.

Bir de Bind'in default conf dosyalarinda eski versiyonlardan farkli olarak
farkli zone dosyalari tanimliydi. Belki gereklidir diye silmedim. Zone
tanimlamalari sunlar: "0", "0000::0/124", "255", "127.0.0", "localdomain",
"localhost". Bu zone'lar bu surum icin gerekli mi? Kaldirsak ne olur?

Tesekkurler, iyi calismalar...
Baris KARAGUL
Elektronik Ogretmeni.