RE: [Linux-sunucu] Paylaşım

From: Ahmet Selman İnanç (selmaninanc@ihlas.net.tr)
Date: Mon 11 Apr 2005 - 16:32:52 EEST

Dosya Paylasimi

[root@linux]# /etc/samba/smb.conf icine

[global]

        server string = Redhat Samba

        workgroup = system

        security = user

        encrypt passwords = yes

        smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd

        domain master = yes

        local master = yes

        os level = 64

[ROOT]

        comment = Root Share

        path = /

        browsable = yes

        writable = yes

        valid users = admin

        admin users = admin

bu sekilde bir conf yapmaniz gerekmekte.

Daha sonra configurasyon belirttiginiz kullanicilari acmaniz gerekiyor

[root@linux]# adduser admin

[root@linux]# passwd admin

Burada sifreleri belirliyorsunuz (user sifresi)

[root@linux]# smbpasswd -a admin

Diyerek samba'ya kullanici ekliyorsunuz bu sirada size tekrar sifre soracak
buda paylasimlardaki sifre

[root@linux]# service smb restart

Shutting down SMB services: [ OK ]

Shutting down NMB services: [ OK ]

Starting SMB services: [ OK ]

Starting NMB services: [ OK ]

Buna benzer bir cikti aliyorsaniz sorunsuz olarak baglanmaniz gerekiyor.

Bu islemleri yaptiktan sonra Windows tarafinda paylasima erisirken Windows
daha onceden baglanmaya calistiginiz paylasimlari kendi kendine map'liyor
gecici olarak. Ya bilgisayari bastan baslatin yada bilgisayarima sag
tiklayip oradan Ag baglantilarini kes sekmesini tiklayarak daha once Linux
sunucuza yapilmis mapleri temizleyin. Akabinde tekrar baglanmayi deneyin.

Selamlar

selman inanc

  _____