Re: [Linux-sunucu] RedHat'de dosya kurtarmak (Cok onemli bir yardim talebi !!)

From: M.Baris Demiray (baris@labristeknoloji.com)
Date: Thu 07 Apr 2005 - 03:35:44 EEST

Merhaba,

The RED wrote:
> Linux (redhat) makinada silinen dosyalar� geri getirmenin bir yolu var m�? Herhangi bir program falan?
> Kritik baz� dosyalar silindi ve geri getirmek istiyorum?

Bu sorununuzu çözecek bir şey değil ancak ilerdekileri engelleyecek
bir yöntem.. Ben rm komutunu safe_rm.sh şeklinde bir dosyaya alias
olarak tanımlanmış şekilde kullanıyorum. Böylece rm ile sildiğim
dosyalar aslında ev dizinim altındaki bir klasöre taşınıyor ve dosya
adının sonuna silinen tarih ekleniyor.

Bu betiğin içeriği aşağıdaki gibi..

#!/bin/bash

TRASH_DIR=$HOME/Trash
DELETION_TIME=`date '+%d%m%y_%H%M'`

[ -d $TRASH_DIR ] || mkdir -p $TRASH_DIR
for file in $@; do
        mv $file $TRASH_DIR/$file.$DELETION_TIME
done

exit

Bu aslında bir Unix Guru Universe ipucu [1] olarak gelmişti ancak
oradaki betiği biraz geliştirdim.. Umarım işinize yarar.

Bir de.. daha anlaşılır konular kullanabilir miyiz?

İyi çalışmalar.

[1] http://www.ugu.com/sui/ugu/show?I=tip.2285&F=1111111111&G=Y

--
"You have to understand, most of these people are not ready to be
unplugged. And many of them are no inert, so hopelessly dependent